La Vita è bella - Livet är underbart


Collage av mig

HANDLING;
Guido, hans hustru Dora och lille sonen Giosué är en lycklig familj i Italien tills det tyska krigsvåldet sliter isär dem. Guido och hans son sätts på ett tåg på väg till koncentrationslägren... Hans hustru gör allt för att följa med dem.

ÅSIKT;
En film som bemöter nazismens mörka ondska och terror med en envist livsbejakande humor. Jättebra film att se om man läser om 2:a världskriget tycker jag. Massa skämt finns med, samtidigt som det är seriöst. Jag garvade personligen ett fler tal gånger åt filmen ^^ En film som bör ses av alla! Den får en 8/10 av mig! ^^

Har du sett filmen? Vad tycker du isåfall? :)

Kommentarer
Postat av: TSUKII ♥

tack! hihi

2010-02-01 @ 17:50:39
URL: http://tsukii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0