The Princess and the Frog



HANDLING,
taget från Filmtipset.se,
Den jazz-älskande Prinsen Naveen av Maldonia blir förvandlad till en groda av den elaka Voodoo-doktorn, Dr. Facilier. I ett desperat försök att bli människa igen försöker Prins Naveen att få den vackra servitrisen Tiana att kyssa honom för att bryta förtrollningen. Men kyssen ger inte den önskade effekten som Naveen hade hoppats på. Istället för att han blir människa igen, så drog den in Tiana i förtrollningen och även hon förvandlas till en groda. Nu måste båda två ge sig ut på äventyr för att finna den godhjärtade Voodoo-prästinnan av Bayou, Mama Odie, för att få hjälp.

ÅSIKT;
Så fort jag snabbspolade så ville jag se filmen för jag kände mig som ett barn igen! :D En mycket underhållande barnfilm som passar alla människor! Som alla disneyfilmer så fanns det musik, dock var den inte så bra som jag annars hade förväntat mig. Men det gör inget, för handlingen var ändå grym! Det bästa är ändå att huvudpersonerna är mörka i hyn och inte ljusa! :D 7/10 får den av mig ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0