Låt den rätte komma in


Textkälla & bildkälla.

HANDLING;
"Låt den rätte komma in" är en både våldsam och mycket romantisk historia som utspelar sig i Stockholmsförorten Blackeberg år 1982. Oskar är 12 år och mobbad. Hans sadistiska klasskamrater Conny, Martin och Andreas passerar alla gränser i pennalismen. Oskar fantiserar om hämnd, om att ge igen. Om att vara stark, om att våga. Då står plötsligt en flicka i klätterställningen. En flicka i hans egen ålder som han aldrig sett förut. Men Eli är inte som andra...

ÅSIKT;
Jag hade ingen tendens att kolla på den här filmen, men sen när jag fick reda på att så många hade sätt den och att det USA gör en egen version av den så tänke jag; Why not? Så igår tog jag bänkade jag mig framför brorsans dator och glodde på filmen. Måste säga att jag var lite överraskad över filmen. Trodde att den skulle vara usel, men tanke på att jag inte gillar svenska filmer. Men den var riktigt bra. Ser framemot att se den amerikanska versionen ockå. Filmen får iallafall 7/10 av mig. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0