Contagion


Bildkälla & textkälla.

HANDLING;
Beth har varit på en lång affärsresa och återvänder hem trött och matt. Symptomen som hon trodde var vanlig jetlag tar en våldsam vändning. Två dagar senare är hon död och läkarna hittar ingen förklaring. Snart dyker andra liknande fall upp, antalet insjukna ökar lavinartat och de miljontals kontaktytorna mellan människor varje dag gör smittan omöjlig att spåra. Rädslan sprider sig som en löpeld och läkarna och experterna som kallats in för att försöka hitta smittkällan ställs själva inför omöjliga val hur mycket de är villiga att riskera för att rädda världen undan en dödlig epidemi.

ÅSIKT;
Inte precis en actionfilm skulle jag vilja påstå och mycket spänning var det inte heller för min del. Filmen kan likna fågelinfluensan - om man nu ska dra en liten minislutsats. Nej, men filmen var inget för mig. Tycker att den var trist så den från en 1/10 av mig. Rekommendera? Nja.. om du gillar thiller eller såna här filmer. ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0