My name is Khan


Bildkälla & textkälla.

HANDLING;
Rizwan Khan, en muslim från Borivali i Mumbai, lider av Aspergers syndrom. Den vuxna Rizwan gifter sig med en hinduisk ensamstående mamma, Mandira, i San Francisco. Efter 11 september blir Rizwan kvarhållen av myndigheter på LAX som misstar hans handikapp för "misstänkt" beteende.

ÅSIKT;
Skulle egentligen se denna film för typ tusen år sen, men jag och filmer.. ibland är vi bästisar, ibland hatar vi varandra. Men idag tog jag mig av att titta på denna film and holy crap. Filmen är helt underbar. Helt underbar. Trodde inte att den skulle beröra mig, but i did. Budskapet är jättefint trots att det ibland kan bli lite överdrivet. Men hey, that's what movies is for! ;) Rekommenderas till alla! Speciellt regniga sommardagar som denna. Okej, det var regnigt när jag tittade på den! Den får en 9/10 bara för att den var drygt två timmar lång ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0