Dreamgirls



HANDLING;
Effie, Deena, och Lorrell är tre väninnor från Chicago som bildar en lovande trio vid namn The Dreamettes. De flyttar till New York där managern Curtis Taylor Jr. gör dem till superstjärnor. Men framgången blir inte bara en dans på rosor, då bandet genomgår problem med både avhopp och droger.

ÅSIKT;
Filmen är full av glad musik som deppig musik! Kändes som om de inte pratade alls, bara sjöng typ ^^ Äkta musikal film skulle jag nog säga. Går att se på, om man är ett fan av musik, speciellt av R&B och gospel. Jag är däremot ett fan av soul ^^ Filmen hade många höga toner som jag inte gillade därför får den den 5,5/10 av mig. (:

Har du sett filmerna? Vad tycker du isåfall? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0